Mobiel dankzij Mobile Drome!

mobiledrome

Mobiledrôme & Partners is een van de weinige full service camper dealers van Nederland. Onze fantastische nieuwe showroom bij Roosendaal (West Brabant) toont een compleet assortiment nieuwe en tweedehands campers onder één dak. In alle rust kunt u alle populaire camper typen en camper merken bekijken.

Onze ervaren adviseurs helpen u de keuze te maken uit de vele modellen en indelingen, zodat u er zeker van kunt zijn dat uw nieuwe camper perfect aansluit op uw specifieke wensen en situatie.

Vakantiekriebels!

“Wat gaan we dit jaar doen met de vakantie?” “Goede vraag”, antwoordde ik mijn vrouw. Al pratende over dit onderwerp kwam het idee naar boven om serieus te kijken naar een vakantie met een camper. Tijdens die avond zagen we ons al zitten met kinderen en camper bij een mooi watertje. Maar goed, mijn vrouw heeft dan wel redelijk wat camping ervaring, maar ze heeft geen ervaring de aankoop met een camper. Hetzelfde geldt helaas ook voor mij; wanneer ik me oriënteer schrik ik van de prijzen. Ik kom campers tegen van meer dan € 120.000, dat vind ik een hoop geld. Tijd om een expert te raadplegen!

De online check:

Via google.nl en de zoekwoorden ‘camper’ en ‘Brabant’ kom ik al snel op Mobiledrome.nl, een camperbedrijf bij ons de buurt. Brabant is een groot geografisch gebied, dus het is goed dat Mobiledrome op deze zoektermen gevonden wordt. Toch moeten ze zeven concurrenten boven zich dulden, dat is zonde. Met een beetje inspanning moet de ‘gouden driehoek’ (plaats 1 t/m 3) haalbaar zijn.

Ik klik door op de link en kom al snel op de homepage van Mobiledrome & partners terecht. Mijn eerste indruk van de website is, mooi en netjes. De banner op de pagina is wel dusdanig groot dat alle informatie op een regulier scherm (desktop pc) onder de scrollbar valt. Foto’s zijn mooi, maar door ze iets kleiner te uploaden krijgt de bezoeker direct ook de boodschap eronder te zien. Positief is het kaartje van Google Maps die de footer van de pagina siert samen met de openingstijden. Wellicht het BOVAG lidmaatschap en eventuele andere lidmaatschappen vermelden? Dit doet veel voor het vertrouwen.

Wat ik ook altijd leuk vind, is een bedrijfsfilm. Ik krijg dan een mooi beeld van het bedrijf. Het geeft een soort doorkijkje. Ook leuk om de mensen van het bedrijf te zien. Wel merk dat ik de site wat afstandelijk vind in tegenstelling tot de bedrijfsfilm. Ik mis namelijk een gevoel van de Brabantse gastvrijheid, waarover gesproken in de bedrijfsfilm. Ook merk ik dat ik niet heel warm gemaakt voor het kamperen. Kleed de website iets meer aan met goed fotomateriaal en laat de gezichten achter het bedrijf zien.

Uiteraard ben ik ook nieuwsgierig naar de Facebookpagina. Wanneer ik door de Facebookpagina wandel, komt bij mij wel het campergevoel naar boven. Dit komt door de leuke berichten en verhalen. Het beeld dat ik had van een eigen camper met familie op vakantie bij een mooi meertje komt gelukkig weer naar boven.

Top: De bedrijfsfilm, mooi en professioneel
Top: De hoeveelheid informatie op de afdeling
Top: De Facebook pagina

Tip: Maak de website persoonlijker. Hij is erg zakelijk

Bij aankomst: “Op zoek naar de Brabantse gastvrijheid!”

Op een druilige vrijdag rijd ik naar Roosendaal, ik neem de afslag Borchwerf en rijd al snel het terrein op. Gelukkig kan precies voor de deur parkeren, dit is weleens anders! Wanneer ik naar binnen loop zie ik gelijk een heleboel campers. Als ze me ergens wat kunnen vertellen over campers, dan is het hier wel.

B-MG quote mobile drome

Omdat niemand naar mij toe komt, loop ik zelf naar de receptie. Een vrouw vraagt wat ze voor me kan doen. Ik vertel haar dat ik een camper kom kopen. “Dan bent u op het juiste adres.” Ze pakt de telefoon en belt een verkoper. Na enige pogingen zonder antwoord krijgt ze een verkoper te pakken. Ze vertelt dat er iemand is om een camper te kopen. “Ja, deze meneer is groen.” hoor ik haar zeggen. Nadat ze even later de telefoon opgehangen heeft, kijkt ze me aan en vertelt dat er een verkoper aankomt.

Top: Een parkeerplaats voor de deur
Top: De showroom zit er keurig netjes uit
Tip: Biedt me iets te drinken aan in het mooie café omdat ik even moet wachten op de verkoper, of breng me alvast in campersfeer. Nu blijft ook dit contact zakelijk. Een andere optie is mij te vertellen wat ik moet doen in de wachttijd. Nu liep ik doelloos door de showroom heen
Tip: de opmerking “meneer is groen” is niet handig. Het kan een persoon in de hoek zetten

Ontvangst: “Ik kom kijken naar een camper”

Nadat de dame bij de receptie verteld heeft dat er een verkoper aan komt, loop ik de showroom in. Al snel ben ik me aan het vergapen op al het moois wat er in de showroom staat. Dan merk ik, dat ik wel tijdje rond loop zonder dat de verkoper komt. Voor mijn gevoel loop ik toevallig tegen een verkoper aan. Ik vertel hem waarvoor ik kom. Keurig begint de verkoper over vier verschillende opties te vertellen. We lopen door de showroom zodat hij alle varianten goed kan laten zien. Ik vind het fijn om te merken dat alles wat hij laat zien, terugkoppelt naar mijn behoefte om gaan kamperen met mijn familie. Hij betrekt daar ook de behoeftes van de kleine kinderen bij. Erg fijn vind ik zijn adviezen. Het zijn adviezen waar ik wel wat mee kan en die mij zeker aan het denken zetten. Hij oppert zelfs de optie om te huren. “Tja, dat is ook nog een optie.” zeg ik.

Top: De verkoper nam alle tijd voor me
Top: De verkoper was zeker deskundig en hij gaf de juiste vragen mee om over na te denken
Tip: De dame bij de receptie had gebeld naar een verkoper, is dit dezelfde verkoper dan is het heel gastvrij even te refereren naar het telefoongesprek. Het gevolg is dat dan een klant niet twee keer zijn verhaal hoeft te doen
Tip: Stel jezelf voor en geef een hand
Tip: De verkoper heeft mooie adviezen. Heel gastvrij is om deze kort op papier te zetten en eventueel te mailen. Dan heb je gelijk het mailadres van de klant
Tip: Stel meer vragen. De verkoper heeft heel weinig vragen gesteld. Hierbij door blijft het gesprek wat zakelijk en onpersoonlijk

Afsluiting: “En hoe zit het tussen koop en aflevering?”

Met deze laatste vraag loopt het gesprek een beetje op zijn einde. Ook op deze vraag geeft de verkoper netjes en snel antwoord. Ik neem nog even de tijd om na te denken of ik echt alles gevraagd heb. Zodra ik dit het geval is, nemen we afscheid. We geven elkaar een hand en ik wandel rustig naar de voordeur.

Top: Het geven van een hand
Tip: Probeer gegevens van de klant te krijgen, nu kun je de lead niet zelf opvolgen

Conclusie

Wat doet u goed?
De Facebook pagina, daar krijg ik echt het camper gevoel. Probeer dit ook te bewerkstelligen op de website.

Wat kan beter?
De Brabantse gastvrijheid. Deze wordt wel geopperd op de website, maar ervaarde ik niet tijdens mijn bezoek.

Waar blinkt u in uit?
De deskundigheid van de verkoper. Ik kreeg de indruk dat deze man op alle vragen het juiste antwoord gaf.

Tot slot nog een tip:
Vaak liggen voorbeelden van goed gastheerschap om de hoek. Iedereen is zelf ook klant. Stap eens andere bedrijven binnen als klant en ervaar eens hoe je behandeld wordt. Je kunt op deze manier inspiratie opdoen en ervaar je waarschijnlijk ook hoe het niet moet.

Succes!

FacebookTwitterLinkedInGoogle+Delen

Plaats een Reactie

Uw e-mail adres zal niet zichtbaar zijn.