Heeft goed gastheerschap uw aandacht al? Bent u er al van doordrongen dat een gezond renderend bedrijf in de mobiliteitsbranche alleen mogelijk is als de klant werkelijk als een koning behandeld wordt?

Nu de klant minder in de showroom komt en hij voor onderhoud ook veel meer keuzes heeft, wordt het onderscheidend vermogen van ieder bedrijf belangrijker dan ooit. Gastheerschap moét nu verder worden ontwikkeld. Maar hoe doe je dat als ondernemer? Gastheerschap, of gastvrijheid, is voor ieder bedrijf anders. Het is afhankelijk van onder meer uw vestigingsplaats, de grootte van uw bedrijf, de merken die u voert en de uitstraling die u graag wilt hebben naar uw klanten toe. U kunt zelf het beste bepalen wat goed is voor uw bedrijf. Om hiermee aan de slag te gaan kunt u op deze website een heleboel inspiratie, tips en diensten vinden die u kunnen helpen bij het bepalen hoe gastheerschap er in uw bedrijf uit zou moeten zien. Feit is dat het steeds belangrijker wordt om te denken vanuit uw klant, of beter gezegd: uw gast.

Stappenplan naar beter gastheerschap

De Quickscan is de eerste stap om een goed beeld te krijgen van hoe uw organisatie omgaat met klantbeleving. Het is een korte inventarisatie van hoe ver u al bent als organisatie binnen de vijf thema’s: bedrijfsstrategie, verkoopstrategie, communicatiestrategie, personeelsbeleid en marketingstrategie. U ontdekt op welke punten u uw bedrijf kunt verbeteren of juist heel goed scoort. Met de resultaten heeft u een goede indruk van waar u staat en met deze informatie kunt u gericht aan de slag met de verschillende tools die op B-myguest worden aangeboden.

Op B-myguest vindt u alles om aan de slag te gaan met gastheerschap. Om u te helpen hebben we daarom een Toolbox voor u ontwikkeld. Binnen deze 10 stappen wordt u uitgedaagd om met gastheerschap actief aan de slag te gaan. Naast deze 10 ‘stappen’ is er ook genoeg materiaal te vinden in onze kennisbank. Hier vindt u verschillende artikelen, interessante video’s, boeken, whitepapers en tips.

De hospitality check van b-myguest is net even iets anders dan anders: wij geven geen cijfers of standaard feedback. Vanuit een ‘onalledaagse’ invalshoek brengt de klant zijn beleving tijdens het bezoek aan uw bedrijf in kaart. Dit volgt tot een inspirerend verslag waarbij u een goede indruk krijgt op welke onderdelen u gastheerschap tot een hoger niveau kan tillen. Bekijk uw gastvrijheid eens vanaf de andere kant: Schrijf u in voor een hospitalitycheck!.

Gastheerschap gaat verder dan alleen de juiste inzichten. U wilt uw personeel ook de juiste tools geven om deze inzichten om te zetten in een positieve houding richting de klant. Met de Workshop gastheer in één dag biedt u uw gehele personeelsbestand een effectieve training, gewoon bij u in het bedrijf. Vele ondernemers gingen u voor, bekijk de video’s voor hun bevindingen.

BOVAG en Innovam hebben het programma B-myguest opgezet om u te helpen om aan de slag te gaan met gastheerschap in uw eigen bedrijf. Samen met deskundigen hebben we bij diverse bedrijven onderzocht wat gastheerschap in onze branche precies inhoudt en hoe je dat naar een hoger niveau kunt tillen. Die kennis delen we hier met u op www.b-myguest.nl, in onze trainingen en in persoonlijke gesprekken met onze adviseurs. Deze informatie is in eerste instantie bedoeld voor ondernemers, maar ook voor andere managementleden, verkoopleiders, sales- en aftersalesmanagers biedt dit platform kansen.