Terug bij Kemper & Van Twist!

Kemper en van twist

De historie van Koninklijke Kemper en Van Twist (KVT) gaat terug tot 1836. Nu staan we vooral bekend als dé specialist in noodstroomaggregaten en diesel- en gasmotoren, maar het begon met een stalhouderij compleet met paard en wagen. PK’s zijn altijd het middelpunt binnen ons familiebedrijf geweest, waar inmiddels de 6e generatie aan het roer staat.

Met de aanstelling tot Perkins Engines distributeur in 1936 en door het FG Wilson generatorsets importeurschap werd de basis gelegd voor het huidige bedrijf. Na de fusie met Jachtwerf Kemper uit Schiedam ontstaat in 1948 Kemper en Van Twist. Hiermee wordt het productaanbod uitgebreid met diverse nautische applicaties.
“Echt een nieuwe generator nodig”

Als nieuwe eigenaar van een mooie Hardy 36 uit 1999 met 2 kanjers van Perkins M225Ti motoren ben ik op zoek naar een nieuwe generator. Mijn oude Onan generator van 5 kW is echt aan vervanging toe. Een bevriende jachtwerf wil wel een nieuwe inbouwen en raadde mij aan om eens mijn licht op te steken bij Kemper en Van Twist in Dordrecht.

De online check:

Ik ga online op zoek naar een nieuwe Kohler generator. Dit één van de merken die Kemper en Van Twist voert. Bij het invoeren in Google van de zoektermen ´Generator, diesel, Kohler, marine, 7 kW´ komt Kemper en Van Twist niet boven drijven. Dit hoeft niet erg te zijn, maar wees wel bewust dat er nog bezoekers te winnen zijn door actief in te zetten op SEO!

Dan maar direct naar de website van Kemper en Van Twist, www.kvt.nl. Via de goed zichtbare menubalk boven in het scherm, ga ik op zoek naar informatie over generatorsets. Daar is al snel duidelijk dat voor de marine tak er 2 merken beschikbaar zijn, Lombardini en Kohler. Ik klik door op Kohler en daar kan ik direct een hele hoop informatie zien en zelfs de persoon die ik daar van alles over kan vragen.

Buiten alle technische activiteiten die Kemper en van Twist doen, vind ik ook een gedeelte waarin de medewerkers worden voorgesteld incl. eigen mailadres en telefoonnummer. En dan ook nog een gerangschikt per afdeling. Erg overzichtelijk! De website is ontwikkeld door een extern bureau, de meerwaarde hiervan ten opzichte van ‘een handige neef’ wordt meteen duidelijk. Hoewel ook hier de content weer het ondergeschoven kindje is, want terugkomend op de SEO: gebruik die header voor klandizie!

Duidelijk wordt dat Rob de Wijs de man is die ik moet hebben. Hoog tijd om maar eens richting Dordrecht te vertrekken voor nadere informatie.

Er is geen duidelijke link met Social Media. De vraag is of dit erg is, want je moet veel investeren en in deze niche zal je nooit erg veel follow genereren. Toch is het de moeite waard om iets van Social Media te overwegen, het biedt namelijk een laagdrempelige mogelijkheid om in gesprek te gaan met je klanten en dat is best wat waard. Een website is immers alleen maar zenden!

Top: De openheid van het bedrijf, het laten zien wie verantwoordelijk is voor de uitvoering
Top: Alle certificaten en de Koninklijke onderscheiding die Kemper en van Twist bezit
Top: Zeer overzichtelijke site.

Tip: De medewerkers worden netjes voorgesteld op de website. Laat ook deze medewerkers een persoonlijk woordje schrijven?
Tip: Plaats de bedrijfsfilm op de homepage. Dan stel je je gelijk voor aan je bezoekers.

Bij aankomst: Een vriendelijk welkom en vlot geholpen

Op naar Dordrecht dus! Het vinden van het bedrijf is eenvoudig. Ook kan je via de website je route ingeven via Google Maps. Perfect.
Bij het bedrijf aangekomen is er voldoende parkeergelegenheid voor bezoekers. Voor zover ik heb kunnen zien zijn er geen gereserveerde plaatsen voor bezoekers, maar omdat er meer dan voldoende plek is lijkt dat niet nodig. Toch zou het een gevoel van welkom geven als er enkele plaatsen voor bezoekers worden gereserveerd. Het is een tip, meer niet.
Ik loop naar binnen en wordt direct te woord gestaan door de receptioniste. Doordat ik de website heb bezocht weet ik dat Joyce degene is die mij vriendelijk vraagt waarmee zij mij kan helpen. Zij blijft wel achter haar bureau zitten. Als ik aangeef dat ik op zoek ben naar een nieuwe generator, vraagt zij of dit voor de industrie- of de marine toepassing is. Als ik aangeef dat het voor mijn boot is, geeft ze aan dat zij Rob de Wijs zal bellen en vraagt ze mijn naam.
Joyce heeft Rob snel aan de lijn en vertelt dat ik op zoek ben naar een generator en noemt daarbij mijn naam. Als de telefoon is neergelegd verteld Joyce vriendelijk dat Rob de Wijs zo naar mij toe komt. Fijn om nu alvast de naam te weten wie mij komt helpen. Ik besluit even een kijkje te nemen in de keurige showroom waar de diverse producten netjes en overzichtelijk zijn neergezet. Binnen enkele minuten is Rob beneden. Misschien had een kopje koffie voor het wachten de service nóg beter gemaakt?

B-MG quoteKVT2

Top: Parkeren voor de deur
Top: Mooie nette showroom

Tip: Zorg voor enkele parkeerplaatsen met een bordje ‘Bezoeker’, dat geeft een goed/beter ‘welkom’ gevoel.
Tip: Kom aan de balie staan, blijf niet achter je computer zitten
Tip: Als een klant moet wachten, al is het mar eventjes, bied dan een kopje koffie aan.

Ontvangst: Kennis van zaken!

Rob komt naar mij toe en stelt zich voor. We geven elkaar een hand en Rob vraagt wat hij voor mij kan betekenen. Ik vertel dat mijn oude Onan generator is versleten en dat ik op zoek ben naar een nieuwe van ongeveer 7 kW, misschien nog wel ietsje krachtiger.
Rob vertelt dat zij 2 merken generatoren hebben, Lombardini en Kohler. Hij legt in het kort de technische verschillen uit (3000 tpm en 1500 tpm) waarbij hij soms wat erg technische termen gebruikt. Hij vraagt ook waarvoor ik de generator wil gebruiken. Ik vertel dat het bedoeld is voor de stroomvoorziening als er geen walstroom is, bijvoorbeeld als ik naar Frankijk ga. Veel mooie ligplaatsen, maar geen walstroom. Dus een goede generator is wel van belang! Daarnaast zal ik samen met mijn vader met wie ik de boot samen heb regelmatig in Europa gaan varen.
Rob vraagt wat het vermogen is van mijn huidige generator. Dat is 5 kW, maar ik heb het idee dat dat net even te weinig is. Rob geeft aan dat ik er wel van bewust moet zijn dat het voor een generator niet goed is om veel op minimale/halve kracht te draaien. Naar verloop van tijd zal de motor dan vervuilen en meer uitstoten. Ook hierbij gebruikt Rob weer wat technische termen (o.a. zuigerveren) die niet voor elke klant direct te begrijpen zijn. Beter is dus dat de generator zo ongeveer op ¾ van zijn vermogen draait, soms zelfs meer. Daarbij wijst Rob mij er ook op dat een combinatie van een kleinere generator met een ‘back-up’ van accu’s ook een prima oplossing is. Puntje om over na te denken.
Ik vertel dat ik de generator door een bevriende jachtwerf in Nieuwegein wil laten inbouwen. Rob geeft aan dat zij mij dan zeker kunnen adviseren over het juiste aantal kW’s die de generator moet zijn, kijkende naar wat er voor apparatuur en aan boord is dat veel gelijkertijd aan zal staan.
Ook vraagt Rob wat voor boot ik heb en waar mijn huidige generator nu in mijn boot staat. Ik zeg dat ik recent een Hardy 36 heb gekocht met 2 M225Ti motoren. De huidige generator staat er net aan tussenin. Dat wetende pakt Rob en overzicht van de Kohler generatoren en wijst mij op de maten. Dit kan natuurlijk mede bepalend zijn voor welke generator er in de motorruimte past. Daar had ik nog niet over nagedacht. Ook hier kan de werf mij natuurlijk adviseren zegt Rob. Hij wijst mij op de diverse vermogens, maten en prijzen die excl. BTW zijn en consumentenprijs. Als de werf de generator koopt zal dat voor de werf een lagere netto prijs worden. Netjes en duidelijk uitgelegd!

Omdat ik graag wil weten hoeveel geluid de generator maakt en of er veel verschil zit tussen de 3 en de 4 cilinder heeft Rob ook daar een prima antwoord op. Hij kan mij nadere informatie geven van de geluidsproductie van bijvoorbeeld de 5, 7 en 9 kW Kohler generatoren.
Tenslotte geeft Rob mij ook nog een tip. Hij geeft aan dat, als ik toch met de ombouw bezig ben en het huidige uitlaatsysteem wellicht ook aan vervanging toe is, hier ook extra aandacht aan te besteden. Hij legt uit dat een systeem met een separator erg goed werkt en dat dit geluidsarmer is. Kijk, aan zulk soort adviezen heb ik wat! Ik zal dat gelijk aan mijn werf meegeven en ik weet zeker dat als deze vragen heeft zij prima bij rob terecht kunnen. Want na alle (overigens nuttige!) informatie ben ik dat laatste wel een beetje kwijt hoe dat nu precies zit.

>Top: Rob luisterde goed naar mijn wensen en stelde gerichte vragen.
Top: De verkoper was zeker enthousiast en deskundig. Hij gaf prima adviezen en zaken mee om over na te denken
Top: Enthousiast, deskundig en betrokken
Top: Leeft zich goed in de klant in en stelt wat persoonlijke vragen om de relatie te verbeteren. Dit was een tip ij de vorige check, dus prima opgepakt!!
Tip: Spreek wat minder in vaktaal. Er komen een heleboel vaktermen voorbij. Hierdoor kan een wat minder technisch onderlegde klant de aansluiting verliezen.

Afsluiting: Mag ik uw e-mailadres en telefoonnummer?

Omdat Rob deze informatie over de geluidsproductie aan mij wil mailen, vraagt hij naar mijn emailadres. Daarnaast vraagt hij mijn telefoonnummer en zegt dat hij de informatie naar mij op zal sturen. Ben benieuwd wanneer ik dat binnen krijg…
Rob vraagt op een plezierige manier nog wat persoonlijke informatie zoals waar de boot ligt, wat voor werk ik doe en dergelijke. Een prima manier om meer met de klant betrokken te zijn en de klant het gevoel te geven bij Kemper en Van Twist op het juiste adres te zijn met persoonlijke aandacht!

Bij het afscheid geeft Rob mij de brochure en de prijslijst van de Kohler generatoren mee met daarbij zijn visitekaartje, keurig!
Met een hand nemen wij weer afscheid. Ik loop de deur uit met een gevoel dat ik prima ben geholpen en ik zeker overweeg een Kohler generator bij Kemper en Van Twist aan te schaffen.

Top: Het pro-actief toezenden van extra informatie.
Top: Ook dit was de vorige Hospitalitycheck een tip, maar nu een top: Rob vraagt naast mijn emailadres ook mijn telefonnummer. Dan kan hij mij als nodig direct persoonlijk benaderen!
Top: Ik was zo ongeveer 15.15 uur thuis en al om 15.33 uur had ik de toegezegde informatie al binnen via de mail.

Conclusie

Wat doet u goed?
De mooie en uitgebreide website.

Wat kan beter?
Meer aansluiting zoeken op (het mogelijke gebrek van) niveau van technische kennis bij de klant.

Waar blinkt u in uit?
De openheid van Kemper en van Twist ende gemeende betrokkenheid bij de klant.

Succes!

De Hospitalitycheck van B-myguest is net even iets anders dan anders: wij geven geen cijfers of standaard feedback. Nee, wij proberen van een bedrijf een “gastheerschap” gevoel te krijgen door vanuit “onalledaagse” invalshoeken het bedrijf te bekijken. Laat u verrassen door onze aanpak!

FacebookTwitterLinkedInGoogle+Delen

Plaats een Reactie

Uw e-mail adres zal niet zichtbaar zijn.