Motoport Veldhoven!

Motoport_Veldhoven goed

De Hospitalitycheck van B-myguest is net even iets anders dan anders: wij geven geen cijfers of standaard feedback. Nee, wij proberen van een bedrijf een “gastheerschap” gevoel te krijgen door vanuit “onalledaagse” invalshoeken het bedrijf te bekijken. Laat u verrassen door onze aanpak!

Datum Hospitalitycheck: 01-09-2015
Bedrijf: Motoport Veldhoven
Vestigingsplaats: Veldhoven

Op zoek naar een passende outfit

Woon je in de regio Eindhoven en ben je motorrijder? Dan is MotoPort Veldhoven de motorzaak voor jou! Bij MotoPort Veldhoven vind je alles op het gebied van motoren, motorkleding en motoraccessoires. Heb je zelf nog geen motor, dan kun je in het seizoen bij ons gewoon een motor huren!

MotoPort Veldhoven is exclusief dealer van Yamaha in de regio Eindhoven. We hebben een uitgebreide collectie gebruikte motoren in alle prijsklassen. In onze grote kledingshop vind je een uitgebreide collectie leren en textiel motorkleding, motorhelmen en motorlaarzen. Ook op het gebied van motoraccessoires en motornavigatie hebben we een uitgebreid assortiment.

Voor het onderhoud aan je motor hebben we vakkundige monteurs die allemaal de benodigde trainingen bij de importeurs gevolgd hebben en dus perfect jouw motor kunnen onderhouden.
“Met vrienden een weekend weg”

Elk jaar komt de vraag weer of ik mee ga een weekendje weg met de mannen op de motor. Maar ja, zij hebben allemaal een motor en ik niet. Vorig jaar ben ik voor de eerste keer mee geweest, achterop wel te verstaan. Gelukkig kon ik een pak lenen om het in ieder geval te proberen. Dit jaar hebben ze het weer gevraagd. Natuurlijk wil ik mee. Maar nu wel met mijn eigen kleren. Omdat ik de kleding niet veel ga gebruiken, maar dat ik wel warm en droog wil zitten, is een goede prijs / kwaliteit verhouding van belang. Maar waar kan ik die dan het beste aanschaffen? En waar moet ik op letten?

De online chec Motoport Veldhoven: De website ademt motoren

Mijn zoektocht begint op Google. Via de zoekwoorden ‘motorkleding’ en ‘Veldhoven’ kan ik Motoport gemakkelijk vinden. Ze staan bovenaan. Ik klik verder om op hun website te komen. Via de webshop kan ik snel en gemakkelijk kleding vinden. Voordat ik er erg in heb, zit ik me te vergapen aan tal van mooie jassen en broeken. Uiteraard allemaal boven budget. Aan de andere kant, zie ik mezelf al rijden in een mooi pak achter op de BMW van een vriend van me. Maar er is zoveel te koop, dat ik niet verder kom. Dit heeft onder ander te maken met de vele vaktermen die gebruikt worden. Een bezoek aan de winkel en een degelijk advies lijken me veel verstandiger.

Top: Mooie en toegankelijk webshop, inclusief de tips voor de te kiezen maten.
Top: De website is goed en gemakkelijk vindbaar.

Tip: Geef ook wat meer uitleg in normale mensentaal over de kleding in plaats van alleen de vaktermen.
Tip: Vertel wat meer over het bedrijf, wie je bent en wat je doet. Ik bedoel ook wat meer persoonlijk; geef het bedrijf een gezicht.
Tip: Wanneer ik nu op de homepage terecht kom, word ik gelijk “overvallen” door banners. Het voelt als de opdringerige verkoper, die wanneer ik binnenkom gelijk over zijn product begint.

Bij aankomst: “De Run is een lange straat.”

Ik stap mijn auto in en toets het adres in mijn navigatiesysteem. Hé, dat is gek. De straat kent hij wel, maar het nummer 5202 niet. Na een aantal keer invoeren, besluit ik het via een andere manier te proberen. Gelukkig vindt het navigatiesysteem het adres nu wel. Ik kan op pad! Met het navigatiesysteem als gids is Motoport Veldhoven snel te vinden. Ik rijd de straat in en het valt gelijk op dat er voldoende parkeerplaatsen zijn. Ik parkeer mijn auto en ik vind het leuk om te zien dat er twee monteurs buiten druk bezig zijn met motoren. Het duurt even voordat ik zie dat de voordeur om de hoek is.

Top: De hoeveelheid parkeerplekken. Er is voldoende ruimte om mijn auto neer te zetten

Top: Geef aan waar ik naar binnen moet. Nu moest ik zoeken.
Top: Probeer nog meer de sfeer van de website door te trekken naar de buitenkant van het pand.

quote motorport veldhoven

Ontvangst: “Vriendelijk en behulpzaam, maar met een randje”

winkel_2,Medium

De eerste ruimte waar ik binnen stap, staan een hoop motoren. Wat me opvalt, is dat het wat donker in de ruimte is. Rechts zie ik een tweede showroom die veel beter verlicht is. Ik volg het licht en wandel de winkel binnen. Mijn eerste indruk hiervan is goed. Het is groot en ruim opgezet, goed verlicht. Als ik hier niet slaag, weet ik het ook niet.
“Waar moet ik beginnen?” Denk ik wanneer ik voor een groot rek met jassen sta. De keuze is net als in de webshop enorm. Achter mij staat een balie met een aantal medewerkers. Ik vertel aan een van de medewerkers dat ik op zoek ben naar een nieuwe kleding. De dame loopt met mij mee.
Na wat uitleg, loopt ze naar een rek met kleding. Dit is een rek met B-merken en aanbiedingen. “Wacht, ik heb nog wel wat anders voor je”, zegt de verkoopster. We lopen bijna de hele winkel door: “Hier hebben we een soort van starterspakketen.” Ze laat me een aantal jassen zien en geeft wat meer uitleg over deze jassen. Uiteraard komt ook de prijs ter sprake. We besluiten er één te passen. En hij zit als gegoten en de prijs was ook goed. De verkoopster stelt nog een jas voor. Ik begin te twijfelen. Gelukkig ziet de verkoopster het en vraagt me waar ik aan denk. Fijn om te merken dat ze dat vraagt. Het helpt mij namelijk weer even mijn gedachtes te ordenen.
Als laatste gaan we op zoek naar een broek. Deze is gelukkig snel uitgekozen. Met een volledig motorpak aan kijk ik in de spiegel en ik zie mezelf al zitten achterop de motor.
De verkoopster is gedurende het gesprek erg behulpzaam en komt met verschillende alternatieven. Ergens voelde ik me echter niet altijd op mijn gemak bij haar. Volgens mij kwam dat door haar glimlach. Het voelde alsof ze over alles wat ik deed een mening had.

Top: De tijd en energie die de verkoopster in het gesprek stopt.
Top: De verschillende alternatieven die ze aanbiedt.
Top: De grote keuze die ik heb in merken, types en kwaliteiten.

Tip: Wees meer neutraal. Het zou voor mij fijner geweest als ik niet het gevoel had gehad dat er over mij geoordeeld zou worden.
Tip: Zorg dat de verlichting in de showroom van de motoren ook aanstaat.
Tip: Stel nog meer vragen over persoonlijke dingen. In dit geval over het motorrijden en het weekendje weg. Hierdoor komt de klant nog meer in de stemming.

Afsluiting: “Nog even kijken of ik goedkopere alternatieve kan vinden”

“Ik denk er nog even na.” De set, die ik aan heb, is erg mooi en voelt ook erg goed. Het lastigste is dat het nog steeds een hoop geld kost voor iets dat ik niet veel ga gebruiken. Het kost me dan ook moeite om de set te kopen. Ik weet nu wat er is en wat het kost.

“Had je geen jas aan?” vraagt de verkoopster op het einde. “Nee, dit ligt in de auto.” Ik bedank de dame vriendelijk en loop de showroom uit.

Top: Nog even checken naar mijn jas

Tip: Maak er nog meer een beleving van. Maak bijvoorbeeld een foto van mij in dat pak en e-mail deze. Dan heb je het e-mailadres van de klant. Daarnaast kan hij ook het pak thuis laten zien. Het kan hem helpen beslissen.
Tip:Maak nog een verwijzing naar waar je de producten op de webshop kunt vinden. Geef de klant een lijstje mee met wat hij gepast heeft, het type jas en broek met daarbij ook de maten. Dan kan hij ze makkelijker bestellen op de website.

Conclusie

Wat doet u goed?
De dame die erg behulpzaam is.

Wat kan beter?

Stap nog meer in de belevingswereld van de klant. Stel vragen over persoonlijke zaken of zaken waar de klant een goed gevoel van krijgt. Dit helpt tevens om de klant zichzelf te “overtuigen” de spullen te kopen.

Waar blinkt u in uit?
De professionaliteit van de shop en de webshop. Deze zitten er goed in elkaar.

FacebookTwitterLinkedInGoogle+Delen

Plaats een Reactie

Uw e-mail adres zal niet zichtbaar zijn.